שמירה על גוף בריא

כולנו יודעים ששמירה על הגוף שלנו בריא וחזק משאירה אותנו בריאים וחזקים גם כן. אנו מודעים לכך שאנו אמורים לחזק את גופנו, לעסוק בפעילות גופנית, באכילה נכונה, שינה מאוזנת, ואורח חיים בריא. אך לא תמיד קל לנו להגיע לכל המטרות הללו, ולפעמים אנו מתייאשים מעיסוק בפעילויות המעייפות אותנו ודורשות מאיתנו מאמץ רב. לפניכם כמה רעיונות לפעילויות המחזקות את גופנו ושומרות עליו, אך אינן תובעניות וניתן ליהנות בהן ואף להירגע.

עיסויים/ פיזיותרפיה

כיום ניתן למצוא עיסויים שונים המגיעים ממקורות שונים בעולם, פועלים באופנים שונים זה מזה, ויוצרים מערך מלא של רגיעה ומנוחה לגוף. ניתן לנצל את זמן החופשה שלכם על מנת להתפנק בעיסוי איכותי המסייע לאיכות החיים שלנו ולנוחות גופנו. לדוגמא, ישנם מלונות או צימרים לזוגות המציעים מגוון רחב של עיסויים שונים כחלק מחבילת הנופש. כמובן שאין צורך בחופשה על מנת לעזור לגופנו להשתחרר מלחצים, ומומלץ להגיע לעיסוי או לפיזיותרפיה לפחות אחת לשנה ועד אחת לכמה חודשים על מנת להרפות ולהרגיע את גופנו. גוף רגוע הינו גוף שחולה פחות.

יוגה

בשונה מענפי התעמלות ספורטיביים, בהם צריך לאמץ את הגוף ולדחוף אותו אל קצה היכולת, יוגה מספקת מענה לגוף בריא ולנפש בריאה. יוגה ידועה בכך שהיא מאפשרת לנו לשפר את גמישות גופנו ואת היציבה שלנו, אך היא גם מונעת ומקלה על לחץ, מחזקת את המערכת החיסונית שלנו, מחדדת את יכולות הריכוז שלנו, מנקה את גופנו מרעלים, ועוד. לאלו שאינם עוסקים בפעילות גופנית אחרת, מומלץ להתעסק ביוגה באופן קבוע, ולהעניק לעצמנו את מלוא היתרונות הנובעים מהיוגה.

אכילה ושינה נכונה

אמנם אין מדובר כאן בפעילות הנעשית על הגוף, אך אכילה נכונה ושינה נכונה הינם תורמים משמעותיים לבריאותנו. אנשים שאינם ישנים בשעות סדורות, או אינם ישנים מספיק, מסתכנים בהחלשת המערכת החיסונית שלהם ובמחלות. גם אכילה לא נכונה (לא סדירה, מעטה מידי או רבה מידי) עשויה להחליש את הגוף, ליצור תגובות פיזיות כמו נשירת שיער, סכרת, לחץ דם גבוה ועוד. הקפדה על שינה איכותית ועל אכילה נכונה, תחזק לנו את המערכת החיסונית, ואת הגוף עצמו.