מהי הפיזיוטרפיה

אחד היתרונות הבולטים בטיפולי הפיזיותרפיה, מעבר להיותם הפתרון הטוב ביותר לכאבים שונים ולפציעות שונות, בא לידי ביטוי ביכולת לבצע את הטיפולים בכל מקום. ניתן לקבל את טיפולי הפיזיותרפיה בבית כמו במכון. בזכות היכולת, הזו גם בעלי מוגבלויות הקשורות לניידות יכולים לקבל את הטיפול.

הפיזיותרפיה כתחום מקצועי וטיפולי החלה את דרכה במאה-19. בראשיתה, הפיזיותרפיה החלה כשיטת טיפול לשיקום בעיות נוירולוגיות ואורתופדיות. עם השנים, גדלה ההבנה שיש לבסס את הפיזיותרפיה כמקצוע רפואי ומדעי וכך, חוקרים שונים חקרו את תחום השיקום, המתבצע באמצעות השיטות של הפיזיותרפיה והכניסו אותה כמקצוע מוסדר לעולם הרפואה. כיום הטיפול הפיזיותרפיסטי הוא הטיפול הפרא-רפואי היחיד העוסק בשיקום כאבים במערכת התנועה.

למרות ביסוסה של הפיזיותרפיה כמקצוע רפואי לכל דבר, גם היום עדיין יש אנשים המעדיפים ללכת לאורתופד לשם טיפול בכאבים באברים הקשורים במערכת התנועה (רגליים, גב וכד’). פעמים רבות לאורתופד חסר את הידע המתאים לשם מתן טיפול הולם ומשקם לכאבים הללו ולכן, אורתופד טוב, יפנה את המטופל להמשך טיפול ושיקום אצל פיזיותרפיסט שהוא איש המקצוע הנכון לטיפול בבעיות אלו.

הטיפול אותו מעניק הפיזיותרפיסט מבוסס על מספר מפגשים בהם מתבצעים תרגילים שונים. לעיתים קרובות על המטופל לבצע חלק מתרגילי הפיזיותרפיה בביתו בכדי לשמור על רצף אימון תקין. את תרגילי הפיזיותרפיה בבית, אותם מקבל המטופל, עליו לבצע ללא קשר למקום בו בוצע הטיפול (מכון או בביתו של המטופל).

לכאבים במערכת התנועה יש פתרון. אם ברצונכם להעביר את הכאב ולשקם את הפציעה במערכת התנועה שלכם, פנו עוד היום לפיזיותרפיסט, לשם קבלת טיפול. לאחר כמה מפגשים וטיפולים, מובטח לכם שתרגישו טוב יותר. זכרו! הפיזיותרפיה הנה מקצוע רפואי לכל דבר ועניין. כמו שמטיפול אצל רופא המשפחה אתם בטוחים שתבריאו, כך גם אצל הפיזיותרפיסט מובטח לכם שתרגישו טוב יותר.