מדוע פיזיותרפיה בבית?

בדרך כלל, כאשר אנו סובלים מכאבים, אנו פונים לגורמים שונים על מנת לקבל טיפול. לא הרבה יודעים, אבל פנייה במקרה של כאב לגורם הלא נכון, עלולה להביא לכך שלא נקבל את הטיפול שיירפא אותו. לרוב, במקרה של כאב במערכת התנועה אנו נוהגים לפנות לאורטופדים או לרפואה האלטרנטיבית על מנת לקבל טיפול.  האמת היא, שדווקא פנייה לפיזיותרפיסט תביא לקבלת טיפול נכון, יעיל ואפקטיבי. הפיזיותרפיסט הוא גורם מומחה בעל הכשרה אקדמאית שאורכת כארבע שנים הכוללת בתוכה רכישת ידע נרחב בתחומי הרפואה הרלוונטיים. לפיזיותרפיסט  הידע הנדרש בכדי לאבחן ולשקם את האיבר הפגוע, כמו גם היכולת להעניק את טיפול הפיזיותרפיה בבית או במכון המיועד לכך.

בשונה ממטפלים מסוגים שונים, הפיזיותרפיסט מטפל באיבר הכואב ללא כדורים, תרופות, זריקות או דיקור. הפיזיותרפיסט משתמש במגוון של טכניקות ידניות ללא התערבות כירורגית חיצונית. בתוך סל הכלים של הפיזיותרפיסט, ניתן למצוא: שימוש באמצעים טרמותרפים, שימוש באמצעים חשמליים ואימונים פונקציונליים לקבוצות שרירים שונות.

יתרון נוסף הקיים אצל פיזיותרפיסט ביחס לשאר הגורמים המטפלים, הוא התאמת הטיפול הנכון לצורך טיפול בכאב. לפיזיותרפיסט המוסמך יש את הידע והיכולת לזהות את הבעיה הספציפית ממנה סובל המטופל ולהעניק לו את הטיפול שיביא להחלמה ושיקום בצורה המהירה, הטובה והיעילה ביותר.

כדאי לדעת שהטיפול באמצעות פיזיותרפיה יכול להתבצע בכל מקום. היכולת להעניק טיפול פיזיותרפיה בבית מסייעת רבות לאנשים בעלי מוגבלויות בתהליך השיקום וההחלמה.

הטיפול אצל פיזיותרפיסט מתחיל באבחון, בו הוא ישים את האצבע על מקור או מקורות הכאב וסיווגם. בהתאם לאבחון, יבנה הפיזיותרפיסט תוכנית טיפול המתאימה למטופל בהתאם ליכולתו וצרכיו. חשוב לזכור שתהליך ההחלמה לא מסתיים בטיפול שמעניק הפיזיותרפיסט. בדרך כלל, יקבל המטופל תרגילים שונים אותם עליו לבצע באופן עצמאי בביתו על מנת לשמר את מה שהושג בטיפול. כדאי לדעת שתהליך הטיפול באמצעות פיזיותרפיה בבית או במכון הוא תהליך שלוקח זמן ודורש התמדה ורצינות מצד המטופל. מטופל שימלא אחר הוראות שקיבל, מקצר לעצמו את זמן ההחלמה ומקדם את ריפוי הכאב מהר יותר.