הפזיותרפיה כמדע שיקומי

הפיזיותרפיה היא המקצוע הפרא-רפואי היחיד העוסק בשיקום וריפוי כאב. הפיזיותרפיה כמקצוע החלה את דרכה בסוף המאה 19 באנגליה, כעיסוי אשר ניתן לחולים על ידי אחיות במטרה לטפל ולשקם בעיות אורתופדיות ונוירולוגיות. אט אט חדרה הפיזיותרפיה לעולם הרפואה והתעורר הצורך להפוך תחום זה למדעי, על מנת להכניסו  כחלק מסל הטיפולים הנגיש לסובלים מכאבים ובעיות. כיום, הפיזיותרפיה היא מקצוע מדעי לכל דבר ועניין. הפיזיותרפיה עוסקת באיתור בשיקום ובמניעה של בעיות במערכת התנועה.

למרות היות הפיזיותרפיה תחום המבוסס על מדע הרפואה, עדיין רבים הם הפונים  אל הרופא כדי לקבל מענה וטיפול כאשר הם חשים כאב. כדאי לדעת, הרופא עלול לשלוח אתכם לסדרת בדיקות שיעלו לכם זמן וכסף רב, אך לא בטוח שירפאו את הכאב כלל. המענה הנכון והטוב לכאב ממנו אתם סובלים הוא פיזיותרפיסט מומחה ומוסמך. מאחר והפיזיותרפיה היא תחום מדעי לחלוטין והפיזיותרפיסט הוא איש מקצוע בעל ידע נרחב גם ברפואה, אפשר להיות בטוחים כי יעילות הטיפול  מוכחת ובדוקה.

בנוסף, קיימים לפיזיותרפיה יתרונות נוספים על פני שיטות טיפול אחרות. היתרון הראשון הוא, שהטיפול בפיזיותרפיה אינו כולל פעולה כירורגית כלשהי.  לפיזיותרפיסט מגוון דרכי טיפול יעילות ומוכחות שאף לא אחד מהם כוללת חדירה פולשנית לגוף. היתרון השני של הפיזיותרפיה הוא שהטיפול יכול להיעשות בכל מקום. אנו רגילים לחשוב שהמקום היחיד בו ניתן לעבור טיפול בפיזיותרפיה הוא בקליניקה המיועדת לכך. למעשה, ניתן לבצע את הטיפול בכל מקום. ישנם אנשים רבים אשר אינם יכולים לצאת מביתם בעקבות הכאבים מהם הם הסובלים. אין צורך לפנות או להסיע את אותם סובלים למקום הטיפול. ניתן לבצע את הפיזיותרפיה בבית המטופל. טיפול פיזיותרפיה בבית יעיל בדיוק כמו טיפול במכון או בקליניקה ואין צורך לחשוש מחוסר יעילותו.

אם אתם סובלים מכאבים אל תסתפקו בבדיקת רופא. מומלץ ללכת גם אל פיזיותרפיסט שיסייע לכם בשיקום וריפוי הכאב.